פעילות בין הזמנים בגנזך קידוש השם

80 שנים חלפו מאז שחרור המחנות, 85 שנה לפרוץ השואה הנוראה, ודומה שבני הנוער ובחורי החמד לא זו בלבד שמגלים עניין בקורותיה של הנוראה שבמלחמות אלא אף צמאים לשמוע עוד ועוד, כי צורת המלחמה העיקשת של קדושי השואה והשורדים, גיבורי הרוח ועזי הנפש, בעלי האמונה הטהורה והביטחון היצוק, תורה היא וללמוד הם צריכים.

אין מספר לתלמידי הישיבות שגלו מהחום הישיבתי שהקיף את כל ישותם אל תוך כור ההיתוך של מחנות העבודה והמוות, ואין ערוך למושג הנעלה של "מסירות נפש" בדרגה הגבוהה ביותר שלה, שבאה לידי ביטוי בחייהם ובמותם של מקדשי ה', אלה שלא נכנעו אלא שמרו על צלם אלוקים בימי הרעה והמשיכו להגות בדברי תורה במסירות נפש. הם נלחמו בשטן הנאצי ויכלו לו למרות כל הסיכויים.

על אלה ועוד שמעו אלפי תלמידי ישיבות בימי בין בזמנים מפי מרצים בני תורה שהוכשרו בידי גנזך קידוש השם וצוידו באמצעי תיעוד מקצועיים ומרהיבי עין, שהביאו את ההיסטוריה המופלאה הזו לפני בני הישיבות המסולאים בפז, מכל העדות והחוגים.

ההרצאות וימי העיון של גנזך קידוש השם קנו להם שם ב"קעמפים" ומחנות הקיץ של מיטב "ישיבות הדגל" של הציבור החרדי, והביקוש להם הולך וגדל, כשבמקביל גנזך קידוש השם מכשיר עוד ועוד מרצים ומפיק הרבה אמצעי תיעוד משוכללים ברמה הגבוהה ביותר במטרה אחת ויחידה: "למען ידע דור אחרון".

ובעוד שבימי בין המצרים נענו אנשי גנזך קידוש השם על כל מדוריו ומחלקותיו לאתגר המשמעותי של הנחלת זכרם של גיבורי הרוח קדושי השואה, זאת משום ההתעניינות הגוברת בימים אלו בקרב רבים מאוד שרואים בימי הנהי והבכי על החורבן הזדמנות להרהר על החורבן האחרון שגדע את קרן ישראל בארצות אירופה ולבכות את השרפה אשר שרף ה', הרי שבימי בין הזמנים הבאים אחריהם לא זו בלבד שלא יצאו אנשי גנזך קידוש השם ל"חופשה" אלא אדרבה, מתוך דבקות במטרה "הסתערו" על המבצע האדיר של ימי העיון בקעמפים הישיבתיים, עד שבעז"ה זכו לספק את הביקוש ולא להשיב ריקם אף פונה מכל חוג ועדה.

גנזך קידוש השם מחדש בשנים האחרונות כנשר נעוריו ופעילות חינוכית ותיעודית מופלאה רוחשת בין כתליו, והרבה מחוצה להם. תוכניות הבנייה והפיתוח של המוסד הוותיק נמצאות בשלבים סופיים של הגשה לרשויות טרום התחלת הביצוע בפועל, ובעז"ה לא ירחק היום וסיפורם המופלא של הקדושים אשר בארץ המה, שהוא בעצם הסיפור של כולנו, יהיה לו בית ובו יוכל כל שומר תורה ומצוות לבקר, להרהר, להתבונן וליטול צידה לדרך.