סדר ט"ו בשבט השפיעה ישירות על מנגי עדות ישראל בארץ ובגולה
בסלוניקי שביון נהגו לקיים הצגות מיוחדות בלאדינו שבהן השתתפו צעירים מחופשים לעצים, וכל עץ שר את שירו בליווי מקהלה.
בחאלב שבסוריה- נהגו לקרוא בבית הכנסת בערב ט"ו בשבט את "עשרת הדברות".על פי נוסח סדר טו בשבט שנחגג שם, ולאחר סיום התפילה היו שבים הביתה לסעודת חג שכולה הייתה מפירות.
בכורדיסטאן – נהגו לאכול מספר רב ככל האפשר של פירות, והיו שולחים זה לזה צלחות ועליהן שלושים מיני פירות. רחובות היהודים בערי כורדיסטאן היו נראים בט"ו בשבט כמו בפורים עם ילדים אצים רצים מבית לבית ובידיהם מגשי המנות, ועוד.
חמישה עשר בשבט בארץ
בגולה אין ט"ו בשבט אלא תאריך שבלוח…מה שונה מזה היא רוח היהדות במקום שיכולה היא להתפתח כאוות נפשה! מעמידה אותנו בתוך הטבע הרחב, מקום שם ישתמש האדם בכוחותיו בברית אמיצה עם הטבע, ויעמיד את מאוויו וכוחותיו תחת ברכתו והגנתו של הקדוש ברוך הוא . שדות הם יעודנו הטבעי. מי ייתן ויכולנו לשוב אל פשטותם של חיי הכפר, נשואים על ידי רוח אלוקית ישראלית, כי אז היה הפשטות והשלום, הצנעה ואהבת האדם, האנושיות והשמחה, ההתלהבות והאושר מנת חלקנו. שוב היה נשמע קול כינורו של דוד, ושוב הייתה רות מוצאת את השבילים אל שדהו המבורך של בועז…
(רבי שמשון רפאל הירש, במעגלי השנה)